Що таке ROI і як його розрахувати

Що таке ROI і як його розрахувати
0
0
229
11хв.

ROI, або повернення інвестицій, є ключовим фінансовим показником, який допомагає бізнесу відповісти на два критичних питання: наскільки ефективно інвестиції в рекламу окупаються і чи приносять вони прибуток у рамках маркетингових кампаній. Цей показник слугує одним із головних інструментів для маркетологів в управлінні рекламним бюджетом.

У цій статті ми висвітлимо все, що потрібно знати про ROI: його визначення, важливість, методи розрахунку, критерії успішності, а також як він відрізняється від інших показників, як-от ROMI і ROAS. Крім того, наприкінці статті на вас чекає бонус: корисні поради про те, як підвищити цей коефіцієнт, щоб збільшити прибутковість і рентабельність продажів.

ROI інвестицій: що це означає

ROI – це ключовий фінансовий показник, який допомагає визначити ефективність ваших інвестицій. Простими словами, ROI показує, скільки прибутку приносить кожен інвестований вами долар. Для розрахунку ROI важливо враховувати два основні чинники:

  • Витрати: Це сума грошей, вкладених у ваш проєкт або бізнес. Наприклад, якщо ви займаєтеся інтернет-маркетингом, то ваші інвестиції включають у себе загальні витрати на всі рекламні кампанії, які ви проводите в Інтернеті. Виберіть певний часовий період, наприклад місяць, і підрахуйте, скільки грошей ви витратили на просування вашого продукту;
  • Дохід: Це сума грошей, яку ви заробили протягом періоду, коли проводили свої рекламні кампанії.

Як розрахувати ROI:

Знаючи ці дві величини (витрати і доходи), ви можете легко розрахувати ROI за формулою: ((витрати – дохід) / інвестиції) x 100%. Припустимо, у вас є інтернет-магазин ручної біжутерії. У січні ви витратили на рекламу в соціальних мережах 170 доларів. У підсумку ви продали товарів на 425 доларів більше, ніж зазвичай без реклами. Тоді ROI вашої маркетингової кампанії буде: ((425 доларів – 170 доларів) / 170 доларів) x 100% = 150%.

ROI, ROMI, ROAS – простими словами в маркетингу та рекламі

У світі маркетингу і реклами, терміни, такі як ROI, ROMI, і ROAS, відіграють ключову роль, і важливо розуміти, що вони означають і як вони відрізняються один від одного.

ROI (Return on Investment) – це показник окупності всіх інвестицій у бізнес. Це включає в себе всі витрати, від оренди приміщень до закупівлі канцтоварів. У контексті онлайн-бізнесу, ROI охоплює витрати на веб-домен, рекламні акції, заробітну плату співробітників тощо. Він показує, наскільки ефективно бізнес використовує свої загальні інвестиції.

ROMI (Return on Marketing Investment) – це спеціалізований показник, який відображає окупність інвестицій у маркетинг. Тут враховуються тільки ті витрати, які безпосередньо пов’язані з просуванням продукту, включаючи контекстну рекламу, медійну рекламу, SEO, електронні розсилки та інше. ROMI допомагає визначити, наскільки ефективні різні маркетингові канали, що важливо для оптимізації маркетингової стратегії.

ROAS (Return on Advertising Spend) – це показник, який вимірює рентабельність конкретних рекламних кампаній. На відміну від ROMI, який оцінює всі маркетингові зусилля загалом, включно із зарплатами маркетингового відділу, ROAS зосереджений виключно на витратах і доходах, пов’язаних із конкретними рекламними акціями.

Для чого необхідно розраховувати ROI

Обчислення ROI має ключове значення для бізнесу та особистих фінансів:

ROI є універсальним показником, використовуваним для оцінювання ефективності різних видів інвестицій, чи то акції, чи то нерухомість, чи то купівля офісного обладнання. Наприклад, перед тим як ввести нові товари в асортимент, фахівці розраховують ROI, враховуючи вартість товарів, логістику і зарплати співробітників.

Розуміння ROI дає змогу компаніям визначати, наскільки ефективно працюють їхні продукти або послуги. Якщо показник ROI низький, це може вказувати на необхідність оптимізації роботи відділів або зміни стратегії. У рекламі, наприклад, ROI допомагає оцінити успішність кампаній і вирішити, чи варто інвестувати в подальше просування.

ROI може застосовуватися і в особистих фінансах. Наприклад, якщо ви плануєте купити нову побутову техніку для здачі квартири в оренду, ви можете розрахувати ROI, враховуючи вартість обладнання та потенційне збільшення орендної плати.

Важливо розуміти, що в деяких випадках, особливо коли фінансова вигода не є основною метою (наприклад, під час організації благодійних акцій або створенні притулків для тварин), ROI слід використовувати в поєднанні з іншими методами оцінки ефективності вкладень.

Розуміння розрахунку повернення інвестицій (ROI) на простому прикладі

Давайте розберемо, як обчислити повернення інвестицій (ROI) на зрозумілому прикладі, використовуючи одну з найпростіших формул. Уявіть, що ви придбали 100 акцій якоїсь компанії за ціною 8 доларів за акцію, вклавши загальну суму в 800 доларів. Пізніше ціна акції піднялася до 10 доларів, і ви вирішили продати всі акції, отримавши 1000 доларів. Щоб обчислити ROI, ми віднімаємо початкову інвестицію (800 доларів) від суми продажу (1000 доларів), ділимо результат на початкову інвестицію і множимо на 100%. У підсумку отримуємо ROI у 25%.

Важливо пам’ятати, що ROI нижче 100% не завжди означає збитки. Усе залежить від конкретної галузі. Наприклад, ROI у 25% може вважатися низьким при будівництві багатоповерхових житлових будинків, але він вважається хорошим результатом при продажу акцій.

Обчислення Показника ROMI

Напередодні 14 лютого, ресторан почав рекламну кампанію в Google Ads. Загальні витрати на рекламу склали $195, а послуги фріланс-маркетолога обійшлися в $130. Дохід ресторану за тиждень рекламної активності досяг $1,300.

Щоб визначити ROMI, ми віднімаємо загальні маркетингові витрати ($325) від доходу ($1,300) і ділимо отриману суму на маркетингові витрати. Таким чином, ROMI становить: (($1,300 – $325) / $325) × 100% = 300%.

Слід зазначити, що розрахунок загальної рентабельності інвестицій у маркетинг може не завжди відображати точну картину. Не весь дохід компанії може бути прямим результатом маркетингових зусиль. Наприклад, бронювання столів у ресторані на 14 лютого могло відбутися і без реклами в Google Ads.

Формула розрахунку ROAS

Давайте розглянемо, як працює ROAS на прикладі онлайн-магазину товарів для тварин. Цей магазин інвестував у рекламу в соціальних мережах, щоб залучити нових клієнтів. Рекламна кампанія тривала два місяці, обходячись бізнесу в $480. За цей час чистий прибуток магазину досяг $1280. Виходячи з цього, ROAS за два місяці склав: ($1280/$480)x100% = 267%. Це означає, що кожен долар, вкладений у рекламу, приніс $2.67 доходу.

В іншому випадку, уявіть, що ви займаєтеся продажем ручної роботи керамічного посуду і запускаєте таргетовану рекламу в Instagram. За місяць ви витрачаєте $80 на просування, але ваш дохід становить лише $64. У цьому випадку ROAS дорівнює: ($64/$80)x100% = 80%. Це говорить про те, що витрати на рекламу перевищили отриманий від неї дохід.

Три способи розрахунку ROI

Розрахунок ROI можна виконати вручну, що зручно за невеликого обсягу даних, наприклад, коли ви рахуєте тільки доходи та витрати. Однак в умовах великої кількості даних можна легко загубитися серед цифр або упустити ключові моменти. Щоб уникнути цього та економити час, слід використовувати інші методи:

Checkroi – калькулятор, який розрахує й інші різні маркетингові показники: CTR, CPM, CPC, CPA, CPS.

Ciox – стандартний калькулятор розрахунку ROI для реклами.

Використання таблиці Excel. Цей інструмент дає змогу працювати з будь-яким обсягом даних, прозоро показуючи, як складається ваш показник ROI. На відміну від використання калькулятора або ручних розрахунків, Excel надає повну картину доходів і витрат. Кожен стовпчик у таблиці має свою назву, як-от “Дохід”, “Вартість реклами”, “Витрати на логістику” тощо, що дає вам змогу наочно бачити, наприклад, що ваші витрати на email-маркетинг становлять близько $27 за поточного курсу. Такий підхід робить розрахунок рентабельності інвестицій прозорим і таким, що легко перевіряється.

Який ROI вважається хорошим

Хороший показник ROI для будь-якого рекламного каналу має перевищувати 100%. Це означає, що ви заробляєте більше, ніж витрачаєте на рекламу.

Якщо ROI менше 100%, це поганий знак. Це означає, що ви витрачаєте на рекламу більше, ніж вона приносить доходу, і ваш бізнес зазнає збитків. У такому разі вам варто відмовитися від такого рекламного каналу або повністю змінити вашу рекламну стратегію, включно з текстами, фотографіями та відео.

Ситуація, коли ROI дорівнює 100%, теж не ідеальна. У цьому випадку ви заробляєте рівно стільки, скільки витрачаєте на рекламу, що означає, що ваш час і зусилля не приносять прибутку.

Давайте розглянемо приклад. Припустимо, ви продаєте дитячі іграшки в Instagram. Ви запускаєте таргетовану рекламу і витрачаєте на неї 333 долари за два місяці. Ваш дохід становить 917 доларів. У цьому випадку ROI буде:

ROI = ((917$ – 333$) / 333$) x 100% = 175%

Оскільки ваш ROI більше 100%, це означає, що ви отримуєте прибуток.

Для продажів в Instagram хорошим показником вважається ROI близько 150%. Якщо ваш ROI перевищує 200%, можливо, варто збільшити бюджет на маркетинг, оскільки він приносить значний дохід.

Нюанси під час розрахунку ROI

ROI залежить не тільки від маркетингу. Інші важливі елементи включають якість і кількість продукції, вартість товарів, рівень обслуговування тощо. Наприклад, якщо маркетингова кампанія залучає 1000 покупців, але проблеми з доставкою товару заважають продажам, це знизить ваш ROI.

ROI не завжди вказує на конкретне джерело доходу. Якщо ви використовуєте кілька каналів маркетингу, наприклад, соціальні мережі, банери та email-розсилки, визначити, який канал залучив більше клієнтів, буде складно. ROI дає загальне уявлення про ефективність усіх маркетингових зусиль.

Маркетингові кампанії та їхні результати можуть відрізнятися в часі. Наприклад, рекламна акція може бути в лютому, але замовлення може надійти тільки в травні. Важливо враховувати, що реакція на рекламу може відбуватися навіть після її завершення. Приклад: ви оголошуєте про нові смартфони у вашому магазині, такі як “Samsung Galaxy S22 за ціною 999 доларів”. Клієнт може побачити оголошення, але зробити покупку через деякий час. Таким чином, ефект від реклами на ROI може проявитися не відразу.

Труднощі в розрахунку фінансового показника ROI

Припустимо, ви інвестували 1000 доларів в акції компанії XX і через 5 років продали їх за 5000 доларів. А потім ви вклали таку саму суму в акції компанії XY і продали їх за 5000 доларів уже через 2 роки. В обох випадках ваш прибуток склав 400%, але акції XY виявилися вигіднішими, оскільки принесли дохід на три роки раніше, ніж акції XX.

Наприклад, інвестор може використовувати одну методику для розрахунку ROI, а компанія – іншу. Це може призвести до розбіжностей у даних, особливо важливих під час переговорів, оскільки різні сторони матимуть різні цифри прибутковості.

Показник ROI не статичний, він змінюється з часом. Це означає, що для адекватної оцінки прибутковості ваших інвестицій, вам потрібно регулярно переглядати й аналізувати цей показник, щоб переконатися, що ваші інвестиції, як і раніше, прибуткові.

Як збільшити показник ROI

Рентабельність інвестицій, або ROI, є ключовим показником, що показує, наскільки ефективно ваші вкладення приносять дохід. Щоб підвищити цей показник, важливо зосередитися на зменшенні витрат, особливо в маркетингу. Уникаючи типових помилок під час запуску рекламних кампаній, ви збільшуєте шанси на поліпшення ROI.

Способи забезпечити високе значення рентабельності інвестицій:

  • Переконайтеся, що ваша посадкова сторінка відповідає обіцянкам у рекламному оголошенні. Наприклад, якщо реклама обіцяє MacBook у Києві, то відвідувач має потрапити на сторінку з MacBook, а не з холодильниками.
  • Оцінюйте ROI кожного рекламного каналу окремо, використовуючи інструменти веб-аналітики, такі як Яндекс.Метрика або Google Analytics. Це допоможе визначити, які джерела найбільш ефективні.
  • Розділіть ваш рекламний бюджет між різними каналами і відстежуйте їхню прибутковість. Це дасть змогу виявити та виключити нерентабельні джерела.
  • Не вкладайте всі кошти в одну кампанію. Створюйте різні оголошення з різними текстами та зображеннями, призначте тестовий бюджет і відстежуйте ефективність кожного оголошення.
  • Інвестиції не завжди дають негайний результат. Наприклад, вкладення в поліпшення сайту інтернет-магазину можуть не відразу збільшити ROI, але це важливо для довгострокового зростання і задоволеності клієнтів.

Висновок

ROI – це головний індикатор успіху ваших інвестицій. Щоб переконатися, що ваш бізнес приносить більше, ніж витрачає, слід уважно відстежувати і покращувати рентабельність ваших інвестицій.

Вертикалі в арбітражі трафіку: Що це таке

Арбітраж трафіку є одним з найбільш динамічних і прибуткових сегментів у сфері цифрового маркетингу. В його основі лежить купівля трафіку на одній платформі та його перепродаж на іншій, часто з метою просування певного продукту або послуги. Вертикалі в арбітражі трафіку відіграють ключову роль, визначаючи напрямки і сегменти ринку, на які арбітражники можуть орієнтуватися для максимізації прибутку. Нижче наведено огляд основних аспектів, пов'язаних із вертикалями в арбітражі трафіку. Що таке Вертикалі в арбітражі трафіку? Вертикалі в контексті арбітражу трафіку відносяться до певних ніш або галузей ринку. Це можуть бути, наприклад, здоров'я, краса, фінанси, ігри та багато інших. Вертикаль визначає тип продукту або послуги, який буде просуватися через арбітраж. Вибір вертикалі впливає на стратегію арбітражу, вибір рекламних майданчиків, методи залучення трафіку і потенційну прибутковість кампаній. Топ Вертикалей в арбітражі трафіку Нутра Нутра охоплює продукти для здоров'я і краси, БАДи, вітаміни і натуральні...
190
6хв.

Поділіться своєю думкою!

Наш Телеграм-канал

Підпишись і отримуй найсвіжіші новини, анонси матеріалів та унікальні пропозиції першим.

Отримати гідні кейси та гайди із заробітку в арбітражі
при підписці на розсилку не буде спаму, тільки придатна інфа і матеріали